You are not logged in.

Dear visitor, welcome to neXGam. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

• Send private message

21

Tuesday, November 19th 2013, 2:59pm

alles ne Frage des Hardware-Layouts.

Ja, aber deshalb find ich den MP3-Teil noch nicht so wirklich spannend. Bis man nicht wirklich zeigt dass die MP3s über das Spiel abrufbar sind ists nicht viel anders als jeder 08/15-MP3-Player, nur dass der Ton eben wohl aus dem TV dröhnt.
Ein unbekannter weiser Mann sagte einst: Ich hab immer schon ein "Atari-Feeling" beim Lynx gehabt, wie beim Jaguar, ein bisschen wie Perlentauchen in der Jauchegrube.

E-Penis:

2012 Fight for Life Europameisterschaft Dritter Platz
2013 Kasumi Ninja Europameisterschaft Zweiter Platz

CD-i

Special Agent Francis York Morgan

• Send private message

22

Tuesday, November 19th 2013, 3:02pm

ahjo, ich find halt die möglichkeiten damit interessant. Was derzeit ist mag ich nicht zu beurteilen. Ich sehe aber Potential drin.
""I'm Special Agent Francis York Morgan, but please call me York, that's what everyone does..."

{O,o}
/)__)http://www.youtube.com/oxcellent Meine Retro-Video-Reviews
--"-"--http://webcam.pixtura.de/SWR_UHU/index.php Eulen-Live Cam!

23

Tuesday, November 19th 2013, 4:42pm

Die Idee finf ich gut. Leider bin ich nicht bei Jagsector und kann daher die Bilder nicht einsehen. Könnte sie jemand bitte hier posten. Der Trailer ist ja auch nur Schrift. :)

masematte

Professional

• "masematte" started this thread

• Send private message

24

Tuesday, November 19th 2013, 5:20pm

25

Tuesday, November 19th 2013, 6:22pm

Geil. Dank dir.
Hat nur einen Nachteil... Haben wollen. Da muß ich wohl anfangen mit sparen. :)
Definitiv: I LIKE. :)

26

Thursday, November 21st 2013, 1:42am

Das mit dem MP3-Support versteh ich nicht so ganz.
Hi everyone, I am 10p6 the designer, but I had to use Tenp6 as your forum apparently blocks Hotmail and Live email services, so I cannot make any posts from 10p6. (I am sorry that I only speak English.)

The MP3 player is designed to be controlled by serial communication. So sending 1 byte of information from the Jaguar can play up to 200 songs directly, and also change volume level, and provide other functions. So in games like Doom, playing music would be a simple case of sending 1 byte of serial information to select and play the required track. Like many Jag games, a volume interface could be added too. The nice part with this is Music can be played back with no system overhead, leaving more resources for the game.

27

Thursday, November 21st 2013, 1:47am

Die PlayOne gefällt mir gut, auch wenn ich bei dem Namen an PlayStation One denken muss ^^. Allerdings stört mich, dass das Gehäuse nicht matt ist. Das würde mir besser gefallen. Aber so würds mir schon auch gefallen für die Sammlung, aber wird ja sicher ein Einzelstück bleiben. Die Linkbox wäre sicher auch interessant :)
Unfortunately the case is made from a lot of pieces of many different shades. The Piano black looks a lot better in person that on the photos. However if this were to be produced, then I would probably have a Matte option to keep with the original style.

28

Thursday, November 21st 2013, 1:56am

Die Link Box is doch nix anderes als ne Catbox + MP3 Player. Wäre doch super wenn ein Homebrew anbietet entweder Musik vom Modul oder eben in CD Quali als MP3. Fänd ich ne super Sache :)
In the USA CatBox usually sells for $200 or more. Link-Box should be able to be made for much less than that. Link-Box does not have the headphone Jack like CatBox, but it does everything else and more, and as it is only a prototype, we will be looking to make it the best we can.

Note: Link-Box is much smaller than Cat-Box. It uses a standard RJ11 cable so it can connect directly to JagLink with no adapters. The RGB header is powered, so it offers more options for other video / monitor adapter circuits. Not forgetting the MP3 player which with the right software can play up to 3000 songs.

29

Thursday, November 21st 2013, 2:01am

Kann man ja auch jetzt schon mit Catbox, Scatbox oder Jaglink 2.
Cat-Link has been tested with CatBox but not Scatnet. In theory if Catnet works then Scatnet should work. I do know that CatNet (CatBox) and Cat-Link (Link-Box) will not work with Jaglink 2 though.

CD-i

• Send private message

30

Thursday, November 21st 2013, 2:13am

Hi Tenp6. Welcome to the forums and thanks for that information. Hope we'll hear something more about these projects in the future. An affordable alternative to the catbox is always welcome, especially if it adds some nice bonus like the mp3 player. Like i said in a previous post, I'm imagine a future homebrew game making use of the MP3 functionality in the game.
""I'm Special Agent Francis York Morgan, but please call me York, that's what everyone does..."

{O,o}

31

Thursday, November 21st 2013, 2:15am

Die Idee finf ich gut. Leider bin ich nicht bei Jagsector und kann daher die Bilder nicht einsehen. Könnte sie jemand bitte hier posten. Der Trailer ist ja auch nur Schrift. :)
Tenp6 has attached the following images:
  • 1 YT and JS.jpg
  • 2 YT and JS.jpg
  • 3 YT and JS.jpg
  • 5 YT and JS.jpg
  • 6 YT and JS.jpg

32

Thursday, November 21st 2013, 2:21am

Here are a few more photos.
Tenp6 has attached the following images:
  • 2.JPG
  • 3.JPG
  • 4.JPG
  • 5.JPG
  • 7.JPG

ChrisWR

Intermediate

• Send private message

33

Thursday, November 21st 2013, 12:08pm

Hello,
Do they have pictures of the inside ?

34

Thursday, November 21st 2013, 2:28pm

@Tenp6
Thanks a lot. Really lovely. I want one. :) Defnitely. The Playone looks like a dream comes true.
Is there a pre-order list for the Playone? You can set me on. :)

Nognir

Puzzle Bobble Champion

• Send private message

35

Thursday, November 21st 2013, 2:34pm

Hello Tenp6. Welcome to our forums!
First of all, thanks for answering some questions and comments in here. How many hours have you put into this project from beginning to the end? Just out of curiosity :)
Real Games need only one button!

Nognir dir einen!

ChrisWR

Intermediate

• Send private message

36

Thursday, November 21st 2013, 2:39pm

Pre Order ? uuuu das wird Teuer. Jaguar und Jaguar CD plus ein gutes Netzteil . Alleine die reinen Hardware Kosten dürften ja schon bei 300-400 Euro liegen. ( Das CD Laufwerk ist eben ab und zu teuer )
Klar ein Traum ist das schon so ein Jaguar Duo.
Wie beim Sega 32X und Mega Drive, wobei da der umbau ja recht einfach ist. ( zum Sega Neptun ;-) ) Man braucht nur sehr viel Geduld.
Denke mal der Umbau zu einem Jaguar Duo ist auch recht ähnlich.

CD-i

• Send private message

37

Thursday, November 21st 2013, 2:43pm

Wäre imo nur ne Lösung, wenn man kein Jaguar CD schlachten müsste und vll ne Platine mit CD Bios + CD Einheit (die es heute noch zu kaufen gibt) baut. Da das Jaguar CD keine extra Hardware hat (wie das Mega CD) vll realisierbar. Aber mein CD-Rom würde ich nicht schlachten wollen.... wobei... ich hab ja ein zweites... :tooth:

{O,o}

ChrisWR

Intermediate

• Send private message

38

Thursday, November 21st 2013, 2:55pm

Also an mein Jaguar CD Bastle ich nicht herum !, das ding habe ich 1996 gekauft ( oder war es doch 95 ?( ) und da baue ich gar nichts dran herum.
Ein Jaguar mit eingebauten Netzteil finde ich aber schon klasse, ich mag die Großen Netzteil Blöcke von Damals ( und heute .. ) einfach nicht.

39

Thursday, November 21st 2013, 7:14pm

Hello,
Do they have pictures of the inside ?
Note yet. but maybe later. I want to show some of the PSU voltage too as others have had bad experiences with alternative power supplies.

40

Thursday, November 21st 2013, 7:15pm

@Tenp6
Thanks a lot. Really lovely. I want one. :) Defnitely. The Playone looks like a dream comes true.
Is there a pre-order list for the Playone? You can set me on. :)
Not yet. But if I do decide to produce it then I will make sure you are on the list :-)

Advertisement © CodeDev