[3DS] Shinobi

• [3DS] Shinobi

Sega will wohl gegen Ende der Woche mehr dazu sagen ...

Shinobi 3DS video gets out, more info this week

After news of Shinobi 3DS got out overnight via Nintendo Power, what looks like an internal teaser for the game has appeared online, with Sega promising more information on it this week.

The video is completely without audio, and is seemingly unfinished. It cuts off as it reaches its climax, after showing the timeline of the series up until 2002.

We don’t know where its come from, but there we go. You can watch it below.

Asked about the video, Sega told VG247 it had no comment to make on it, but added: “Keep your eyes open for something official coming your way later this week.”

The series, which first title was back in 1987, last had an outing back in 2002 with the release of a series reboot for PS2. A spin-off, known as Nightshade, launched in 2003.

vg247.com/2011/05/25/shinobi-3…-out-more-info-this-week/

• LONDON AND SAN FRANCISCO – (May 26th, 2011) – SEGA® Europe Ltd. and SEGA® of America, Inc. today announced Shinobi™ exclusively for Nintendo 3DS™. Developed by Griptonite Games, Shinobi is the long anticipated return of the fan favourite series and includes the classic side-scrolling action gameplay players have loved since the original. Coming to stores in September 2011, Shinobi introduces several exciting new features such as StreetPass™ and a large assortment of achievements and challenges to unlock.

“For years the fans have been asking for a new Shinobi,” said Gary Knight, Senior Vice President of Marketing of SEGA West. “With Shinobi on Nintendo 3DS we’re able to answer their prayers and bring this legendary series to the next level.”

Shinobi tells the story of Jiro Musashi, the leader of the Oboro clan and father of Joe Musashi, the hero of the first iterations of Shinobi. Players will become a true ninja legend by mastering a brand new combo system switching between melee, ranged and acrobatic attacks. They will also need to rely on Jiro’s ninja magic to get an advantage over their enemies and get out of tight spots.

Shinobi will be released for Nintendo 3DS in September 2011.

Sieht für mich eher aus als wäre es erst eine DS Entwicklung und dann zum 3DS geported. Sollten sie lieber noch ein paar Monate optisch überarbeiten :/

The post was edited 1 time, last by Re:quiem ().

• Eigentlich ein Traum; ein "echtes" neues Shinobi. Das Charakterdesign erinnert aber eher an den 2002er Shinobi.

Aber Sega entwickelt es nicht selbst... und es hat so einen extrem schlichten Goroud Shading Look. Wie ein PS1-Spiel mit im Emulator hochgeschraubter Auflösung.

Na ja, mal abwarten.
      Bluntman3000: "bin in mpnchtennünchrn"
    • Wenn ich an die wunderschönen Sega Mega Drive Teile denke kommen mir doch echt die Tränen wenn ich mit den Trailer hier anschaue. Warum verhunzt SEGA all seine guten alten Serien ?
      Instagram Account

XBL: Shinobi MG PSN: Shinobi74
      Currently playing:
      Hogwarts Legacy, Octopath Traveler 2 ( PS5 ), Metroid Prime Remastered ( SWI ), Resident Evil 4 Remake ( PS5 )

• Oha da würd sogar Gameloft ne bessere Optik aufm Handy hinbekommen.
      "It's Omaha Beach. Wounded Knee. Rorke's Drift, The Killing Fields, the first day on The Somme. World War Three in North Jersey. And only now, pouring automatic fire into a human wall — do I feel something like peace."
    • Shinobi MG wrote:

Wenn ich an die wunderschönen Sega Mega Drive Teile denke kommen mir doch echt die Tränen wenn ich mit den Trailer hier anschaue. Warum verhunzt SEGA all seine guten alten Serien ?
      Sega ist mal wieder nur Publisher. Also lassen sie nur zu, dass andere den Namen verhunzen. Zur Serie gehört das für mich genausowenig wie der unterirdische GBA Teil.
    • Find ok, aber ich kann verstehen wenn so viele Leute enttäuscht sind.
      Die Moves sehen sehr geil aus und das Spiel (hoffendlich) ziemlich schwer.

Ist aber auch irgendwie eh nicht Shinobi wie man es kennt, die hätten das auch anders nennen können.

Ausserdem ist der Trailer (bei der Grafik) SEHR ungeschickt präsentiert, da sieht man ja das die Sega Megadrive Versionen schon ein höhren Detailgrad hatten...
      :facepalm:
      Die Kirche hat einen guten Magen,
      Hat ganze Länder aufgefressen
      Und doch noch nie sich übergessen.
    • Oh man, wir wissen alle wie GoldenAxe für die Ps3 ist, sowas möchte ich nicht nochmal sehen >: (
      Sega legt euch ins Zeug!!! Oder noch besser, arbeitet noch 1 Jahr am Spiel, wenns dafür besser aussieht - Wenn so eine Grafik wie Resident Evil 3D auf dem 3DS möglich will ich nicht sowas hier sehen...
      SEGA JUNKIE

Kinect: Ruining franchises since 2010
    • Shinobi

»Ein guter Kampf ist der, der gar nicht gekämpft wird« besagt ein alter Leitspruch der Ninja. Nun, vergesst diesen, denn in der Franchise-Wiederbelebung Shinobi für den Nintendo 3DS geht es heiß her. Acht Jahre sind seit dem letzten Abenteuer vergangen, doch erzählt der neue Ableger die Vorgeschichte des 1987 erschienenen Erstlings. Mit frisch gewetzter Klinge stürzten wir uns in die Schlacht!

Zum Artikel

Viel Spaß beim Lesen!
      currently playing: GTA V (PS4), Dragon Age: Inquisition (PS4)

XBL: JohnLemon360 | PSN: FatSausage-PSN | Steam: John-Lemon