WUCHANG: Fallen Feathers

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • WUCHANG: Fallen Feathers

      Ein weiteres Souls-Like Action RPG basierend auf der Chinesischen Mythology und im in Stil von Cthulhu möchte um eure Gunst buhlen - WUCHANG: Fallen Feathers
      Wann das Ganze allerdings kommt, steht derzeit noch nicht fest. Aktuell ist man noch in der Pre-Alpha!

      Leenzee Games, an 80 person independent development team, revealed the first trailer for their upcoming Action RPG, WUCHANG: Fallen Feathers.

      This epic journey puts the player in challenging encounters with battle crazed bandits, deformed human giants and massive demonic monsters with two-handed swords, axes, and ancient gunpowder weapons. Set in the chaotic final years of the Ming Dynasty, WUCHANG: Fallen Feathers is an exploration of the hauntingly beautiful landscapes of imperial China and the battle against a mysterious force that transforms a grim reality to supernatural horror. The game is based on the ancient Shu civilization-Sanxingdui, Jinsha, and other Chinese historical mythologies adapted into the style of Cthulhu-like fiction.

      wtf - ein 18 Minuten Anlündigungs Trailer!?:


      WUCHANG: Fallen Feathers takes place as the Ming Dynasty Emperor Chongzhen has just hanged himself. Conflict and rebellion erupt throughout China as warlords fight for power among the remnants of the Ming Dynasty. Bandit armies take advantage of the chaos, raiding villages throughout the land and human order has all but disappeared. A strange event has begun to unfold - people’s bodies start to grow feathers, drastically altering their behavior and appearance. In this adventure, players will travel through traditional Ming Dynasty towns, remote human villages, misty temple pagodas, and underground ceremonial Shu sites to uncover the powerful force behind these horrific transformations.



      Der beste Grund auf einen Berg zu steigen ist..... weil er da ist!

      James T. Kirk
    • 505 Games, and developer Leenzee are proud to confirm that forthcoming mystical epic WUCHANG: Fallen Feathers will be available day one with Xbox Game Pass, plus other major platforms.

      Announced during this year’s Xbox Games Showcase on June 9th, WUCHANG: Fallen Feathers is set in the chaotic final years of the Ming Dynasty amidst the breakout of a mysterious plague that leaves a wake of devastation in its path. Brimming with accurately recreated landscapes of Imperial China infested with mysterious demonic forces, WUCHANG: Fallen Feathers promises some of the most gruesome foes and intense combat seen on this generation of consoles.

      “We’re thrilled that WUCHANG: Fallen Feathers is coming in 2025,” said Neil Ralley, President of 505 Games, “The sheer level of detail and gameplay on offer, and the world that Leenzee has created is truly astounding.”



      Der beste Grund auf einen Berg zu steigen ist..... weil er da ist!

      James T. Kirk
    • Zwei neue Trailer zum Pre-Order Start:







      Players who pre-order WUCHANG: Fallen Feathers will gain access to the ‘Night & White’ Pack, including...
      • - Night Spectre Enhanced Costume Set*

      • - White Spectre Enhanced Costume Set*

      • - Vermillion War Club (Axe)

      • - Glistening Red Mercury Skill Upgrade Item
      *Each Enhanced Costume Set includes 5 costume pieces.


      A Deluxe Edition of WUCHANG: Fallen Feathers will also be available and will contain the WUCHANG: Fallen Feathers Base Game, four Costumes (Tiger of Fortune Costume, Draconic Resurgence Costume, Soul Ritual Robe Costume, Overlord’s Regalia Costume), four Weapons: (Watcher’s Gaze (Sword), Dragoncoil Lance (Spear), Eternal Sovereignty (Dual Blades), Moonlight Dragon (Sword), and one Skill Upgrade Item, the Blood of Changhong.



      Der beste Grund auf einen Berg zu steigen ist..... weil er da ist!

      James T. Kirk
    • Neu

      Elden Ring ist, wenn wir mal den größten Teils grauenhaften DLC ignorieren, natürlich ein ganz eigenes Tier. Aber Wukong war dennoch schon wirklich, wirklich sehr gut. Es ist ja auch kein wirkliches Souls Like, zumindest meiner Meinung nach.

      Sehe Elden Ring auch deutlich vor Wukong. Wobei eh die Talks über Wukong und Co hier ja nicht wirklich helfen, weil ganz anderes Studio... ^^ Daher lass ich mich hier mal überraschen und warte die Reviews ab.
    • Neu

      Vom Elden Ring DLC war ich zwar nicht enttäuscht und fand ihn auch großartig, aber an das Hauptspiel ist er nicht ran gekommen. Black Myth kann man nicht 100% vergleichen, aber für mich war es großartig, ich habe auch schon immer die Onimusha Reihe geliebt und Wuchang braucht einfach ein gutes Action Game werden mit tollem asiatischen Setting. Ich brauch auch keine 50 Std Spielzeit, mir reichen 20 Stunden vollkommen aus.

      Ich bin einfach gespannt auch das Spiel, das bisher gesehen macht Appetit auf mehr.
      Instagram Account Sammlung
      XBL: Shinobi MG PSN: Shinobi74
      Currently playing:
      Clair Obscur Expedition 33 (PS5), Sekiro (SerX)
      Most Wanted:
      Metroid Prime 4 (SWI2), Wuchang (PS5)
    • Neu

      Was mich weiter stöhrt, wenn man sich die Videos oben nochmal ansieht...

      => Floaty Kampfsystem => Es fehlt Gewicht, Treffer haben gefühlt kein physikalisches Feedback
      => Sound Design einfach drüber => Metal Musik, blink, blink Soundeffekte und alles Wild durcheinander. Es fehlt Fokus...

      Technisch isses halt UE5 Standart, mal gucken wo die Performance am ende landet. (Bis jetzt hat die Engine ja keinen guten Track Rekord)

      Ich würde sogar sagen das man sich die Souls-Vergleiche klemmen kann. Das Spiel wirkt eher wie ein feudales Stellar Blade...
      Hat Konsolen, spielt aber auch auf PC!