1. Nexgam Portal
  2. Forum
    1. Unerledigte Themen
    2. Aktive Themen der letzten 24h
  3. Dashboard
  4. Mitglieder
  5. Patreon
  • Anmelden
  • Registrieren
  • Suche
Dieses Thema
  • Alles
  • Dieses Thema
  • Dieses Forum
  • Forum
  • Artikel
  • Seiten
  • Erweiterte Suche
  1. neXGam - Forum
  2. Forum
  3. Channels
  4. PlayStation

PS3 slim

• rdm
  • 28. Januar 2009 um 21:27
  • Skydancer
    Gast
    • 29. August 2009 um 13:08

@ElStupido: Post des Jahres!

• Arcadion
    Trans Am Fan
    • 29. August 2009 um 13:17

Ja echt. Voll der Hammer!

• Mo_Buttons
    Profi
    • 29. August 2009 um 14:17

:lol: :lol: :lol:

Zitat

Original von Skydancer

!!

You bring me enough of these halos and maybe I can buy a ticket to space. Always wanted to be a bald space marine. Heh.

Sammlung [SIZE=20]·[/SIZE] Gamertag: Mo Buttons [SIZE=20]·[/SIZE] PSN: Mo_Buttons

• ElStupido
    Gast
    • 29. August 2009 um 14:25

Danke, ich fühle mich geehrt :tooth:

US Slim Werbung:
    http://www.youtube.com/watch?v=GL1xTcQwu-8
    http://www.youtube.com/watch?v=OIKZxDirQ-E

Slim Bluray performance:

Zitat

Tech site Engadget and AV site Home Cinema Choice have just published two reviews of the slim PS3, including its performance as a Blu-ray player. One of the reviews' findings is that the new PS3 is noticeably slower when loading a Blu-ray disc. On the other hand, improvements such as reduced power consumption and lower noise are confirmed.

Load times
    The Engadget crew was surprised by the slower BD load times. They measured two sets of data: the time between inserting the disc (listening for that last little "click" sound) and having it register in the XMB; and the time it takes to get a non-loading once you click on the disc and actually launch into the movie. Disc recognition time was virtually the same, but actual loading took a few seconds longer on the slim PS3. For example, 'Watchmen' took 27 seconds to show the first disc screen on the slim, versus 23 seconds on the original. The smallest difference recorded was 2 seconds with 'Air Force One', and the largest was 10 seconds with 'The Nightmare before Christmas'.
    Home Cinema Choice confirmed that the slot mechanism on this model is inferior to that of the first-gen model, and concludes that "few will be impressed by the grumpy mechanical noise it makes when loading discs."

BD-J Performance
    Engadget didn't cover this, but Home Cinema Choice found Java loading speed to be "phenomenally fast. 'Crank 2: High Voltage' "bedded-in faster on the PS3 Slim than it did on a high-end Sony BDP-5000ES."

Power consumption
    The power drawn when watching a Blu-ray was drastically reduced, even beyond Sony's announcement. The slim PS3 drew 75 watt during Blu-ray playback, versus 167 watt on the classic 60GB PS3.

Noise
    Engadget confirmed its initial findings: the PS3 is up to 10 decibels quieter than the classic 60GB PS3 while watching Blu-ray movies. In their own words, "during the quieter, more suspenseful moments of 'Watchmen', there wasn't any loud whirring noises this time to ruin the mood."
    Home Cinema Choice confirmed that the slim PS3 is "quieter still" than the original. However, it was noted that heat builds up quickly during use and the fan noise accelerates accordingly. The reviewer relates, "Midway through 'X-Men Origins: Wolverine', I noted that the console was disgorging a lot of heat through its rear vents, and at that point, in terms of fan noise it did not seem to be an improvement on what's gone before. The huge 95mm,17-blade fan beneath the hood clearly has its work cut out..."

Bitstreaming of Dolby TrueHD and DTS-HD
    This feature was confirmed, but the Home Cinema Choice reviewer encountered some compatibility problems: with an Arcam AVR-600, bitstream mode resulted in "some horrible buzzes and pops", whereas an Onkyo TX-NR906 recognized the stream without any hiccups. The reviewer concluded that there were issues regarding HDMI handshaking between the PS3 Slim and the Arcam.

Bravia Sync
    Engadget tested this feature, connecting the console directly to a 32-inch BRAVIA L-Series TV via HDMI. The reviewers were able to do some basic tasks like navigate the XMB menu and control video playback, but not much more - you still need a controller or BD remote to operate the PS3.

Miscellaneous
    Engadget also mentions that unlike the classic PS3, the new console doesn't have a physical on/off switch.
    The Home Cinema Choice tech lab measured the drive in the slim PS3 and it rated much worse than the original with CD and DVD. For example, measured audio jitter was 461.7ps, while the original deliverd only 137.9ps. And as a DVD player it's "poor", with a measured high frequency response of -6.14dB. But the reviewer remarks, "does anyone really care about DVD playback on the PS3 Slim?" [Well, going from the comments to this post, a fair number of people do, and they should bear this information in mind if they are thinking of buying a new PS3.]
    The Home Cinema choice reviewer thought that the new power-on and disc eject push buttons were way better than the "infuriating" soft-touch buttons on the original machine.

Alles anzeigen

Einmal editiert, zuletzt von ElStupido (29. August 2009 um 15:19)

• cuthbert
    Gast
    • 29. August 2009 um 16:12
    Zitat

Original von Skydancer

naja über geschmack läßt sich bekanntlich nicht streiten - die PSB empfinde ich persönlich als häßlichste konsole die derzeit erhältlich ist.

Der Wii ist schicker, die Elite gefällt mir noch um Längen besser und selbst der alte PS3 Brotkasten ist mir lieber.

Der Vergleich trifft auf meinen Geschmack also nicht zu...

• Electric Tuner
    Anfänger
    • 29. August 2009 um 16:38
    Zitat

Original von Slain
    @ Electric Tuner:

Machs besser. :fu:

Solche geistreiche Kommentare hab ich schon erwartet, gib mir das Geld und den Job dann mach ich das gerne.

@Post des Jahres:

Was soll man sagen.. vom Grill zum Waffeleisen... da sind deine Vergleiche eher zum lachen als das die zutreffen würden. Aber naive Fanboy´s gibt es leider genug.. wie man immer wieder ertragen muss.

2 Mal editiert, zuletzt von Electric Tuner (29. August 2009 um 16:41)

• Slain
    Erleuchteter
    • 29. August 2009 um 17:00

Naiv ist geil. :sabber:

"This is not The Greatest Signature in the World, no. This is just a tribute."

[size=8]PSN: Slain_PS[/size]

CD-i
    Owlboy
    • 29. August 2009 um 17:30
    • Offizieller Beitrag
    Zitat

Original von Electric Tuner

Solche geistreiche Kommentare hab ich schon erwartet, gib mir das Geld und den Job dann mach ich das gerne.

@Post des Jahres:

Was soll man sagen.. vom Grill zum Waffeleisen... da sind deine Vergleiche eher zum lachen als das die zutreffen würden. Aber naive Fanboy´s gibt es leider genug.. wie man immer wieder ertragen muss.

also ist man direkt ein naiver fanboy, wenn man über dein maßlos übertriebenes gemotze witze macht? ;)

[color=#800080]"I'm Special Agent Francis York Morgan, but please call me York, that's what everyone does..."[/color]

{O,o}
    /)__)
    --"-"--
    [color=#800080]http://uhu.webcam.pixtura.de/[/color] Eulen-Live Cam!

[color=#800080]http://www.youtube.com/oxcellent[/color] Meine Retro-Video-Reviews

• Vorheriger offizieller Beitrag
    • Nächster offizieller Beitrag
  • Hazuki-san
    Erleuchteter
    • 29. August 2009 um 17:36

Das man sich soviel Gedanken ums Design macht, das kann ich nicht verstehen, ich dachte hier wären hauptsächlich nur Männer unterwegs. :D

“Revenge. That's what he had come for... But it didn't really exist, did it?
    Just empty regret and bitter heartbreak, wandering the streets.
    The city around him, white and grey and cold, felt suddenly so small.
    Hyde had been right about family, there was no escaping it...
    Even when there was no one left to run from.”

• LarsVegas
    Meister
    • 29. August 2009 um 17:53

Immerhin gehts hier um Elektroartikel und keine Blumen oder Vorhänge.

"It's Omaha Beach. Wounded Knee. Rorke's Drift, The Killing Fields, the first day on The Somme. World War Three in North Jersey. And only now, pouring automatic fire into a human wall — do I feel something like peace."

• Arcadion
    Trans Am Fan
    • 29. August 2009 um 17:58

Richtig. Die duerfen ruhig scheisse aussehen.

• cuthbert
    Gast
    • 29. August 2009 um 18:44
    Zitat

Original von Hazuki-san
    Das man sich soviel Gedanken ums Design macht, das kann ich nicht verstehen, ich dachte hier wären hauptsächlich nur Männer unterwegs. :D

wenn es um blumen und vorhänge ginge würde ich deine ausführung verstehen - wann interessiert sich ein mann für design wenn nicht beim auto, dem elektorartikel oder der frau?

bist du ein mann??

• HitMissYeah
    fka MakoEyes
    • 29. August 2009 um 21:42

ich denke das Grunddesign der Slim kann sich sehen lassen,
    lediglich die aufgerauhte Oberfläche und der darin simple ausgesparte PS3 Schriftzug lassen das Finaldesign der Slim schwächeln.

edit: ich würde sie zu gern mal in weiss sehen..

Einmal editiert, zuletzt von HitMissYeah (29. August 2009 um 21:44)

• Skydancer
    Gast
    • 30. August 2009 um 01:36

Wie man sich hier über einen kleinen Satz bzw. Posting aufregen kann... sehr geil!

• Electric Tuner
    Anfänger
    • 30. August 2009 um 08:23
    Zitat

Original von Skydancer
    Wie man sich hier über einen kleinen Satz bzw. Posting aufregen kann... sehr geil!

Wie manche Kritik an ihren Waffeleisen nicht ertragen können wohl eher. :mist:

Ich bleib bei meiner 60er FAT PS3..

Einmal editiert, zuletzt von Electric Tuner (30. August 2009 um 08:23)

• Caine
    Fortgeschrittener
    • 30. August 2009 um 10:21

ich finde immer diesen pseudoschniepelvergleich immer so balla balla, was habt ihr davon produkte so zu verteidigen als ob ihr sie designt habt oder entwickelt habt? achja weil es eure meinung ist und ihr dafür geld ausgegeben habt, genau......

sony und andere firmen geilen sich einen auf die kohle rauszupressen und was machen die käufer sich gegenseitig anzumachen ob pseudofreundlich oder nicht. und die verdienen ihre millionen haha, naja wie im krieg die normalen gehen sich bekämpfen und verlassen die welt und die reichen profitieren davon weil die anderen "normalen" menschen ihre kriege kämpfen.

PS3 slim:

bin gespannt wie sie so in der hand sein wird.

• reppuken
    Fortgeschrittener
    • 30. August 2009 um 11:17

Ihr wisst nicht was ihr wollt, die fette PS3 war euch zu teuer, die billige slim ist auch nicht in Ordnung, was denn nun :schimpf:

Ich werd auf jeden Fall nächste Woche ne Slim kaufen und meine 60GB Japan PS3, die Königin der Konsolen, schön einpacken und aufbewahren.

Abwärtskompatibilität brauch ich nicht mehr, und zum zocken reicht ne Pal-Slim. ^^

• Flat Eric
    Erleuchteter
    • 30. August 2009 um 11:24
    Zitat

Original von reppuken
    Ich werd auf jeden Fall nächste Woche ne Slim kaufen und meine 60GB Japan PS3, die Königin der Konsolen, schön einpacken und aufbewahren.

Zu viel Geld?

Blog: RetroStage: N64 & GameCube an moderne Geräte anschließen | Twitter | Verkaufs-Thread

• Hazuki-san
    Erleuchteter
    • 30. August 2009 um 12:17
    Zitat

Original von cuthbert

wenn es um blumen und vorhänge ginge würde ich deine ausführung verstehen - wann interessiert sich ein mann für design wenn nicht beim auto, dem elektorartikel oder der frau?

bist du ein mann??

klar, bei der Frau kann ich dir folgen, beim Rest nicht. :zwinker:
    Interessiert mich nicht wie die Kaffeemaschine, der Toaster oder mein Rasenmäher aussieht. ^^

“Revenge. That's what he had come for... But it didn't really exist, did it?
    Just empty regret and bitter heartbreak, wandering the streets.
    The city around him, white and grey and cold, felt suddenly so small.
    Hyde had been right about family, there was no escaping it...
    Even when there was no one left to run from.”

• Complex Shadow
    Anfänger
    • 30. August 2009 um 13:55

Ich find die Slim schon nett, aber natürlich wird sie nicht mehr ganz so gut verarbeitet sein wie die alten "fetten" Modelle. Irgendwo müssen die Einsparungen ja herkommen. War ja bei der PS2-Slim nicht anders.

Ich behalte erstmal meine fetter 40er (mit 320er platte mittlerweile :p) und hol mir ne Slim falls sie irgendwann kaputtgeht. Ob sie jetzt diversen Fanboys gefällt oder nicht ist irrelevant, letztendlich zählt für Sony jetzt nur ein größeres Stück vom Massenmarkt zu ergattern. Für den zählt nur der Preis!

Werbung
  1. Datenschutzerklärung
  2. Impressum
Community-Software: WoltLab Suite™